!!! Vakantie !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Faith Van Noten - WaarBenJij.nu !!! Vakantie !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Faith Van Noten - WaarBenJij.nu

!!! Vakantie !!!

Door: Faith

Blijf op de hoogte en volg Faith

25 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Helloowaaah!!!

Hoe gaat het met jullie?
De afgelopen maand was volgeboekt met leuke dingen, dus hoogtijd om jullie nog eens een update te geven van mijn avonturen hier...

Natuurlijk waren er naar wekelijkse gewoonte de feestjes in Skowvegas!! Altijd plezier verzekerd! :) Maar het hoogtepunt van de maand was natuurlijk mijn lange vakantie!
Deze heb ik ingezet met een tweedaagse raftingtrip! Vrijdag met een hele bende opgereden naar Millinocket om daar te kamperen en dan de volgende dag na slechts 2 uurtjes slaap een hele dag te gaan raften op de Penobscot rivier!! Een fantastische ervaring!! Honderd procent zeker voor herhaling vatbaar... Moe maar zeker voldaan terug richting Skowhegan gereden...
Na enkele uurtjes rijden weer aangenomen te North Avenue... Tijdens het uitladen van de auto kwamen mijn papa, Suzy en Phil de oprit opgereden!! Wat natuurlijk een leuk weerzien was!!
De volgende twee dagen hebben we samen doorgebracht: kreeft gegeten, walvissenboottocht gedaan (en héél misselijk geweest), rondgehangen in Freeport en heel veel uurtjes in de auto doorgebracht!! Naar het Noorden,hé papa! ;)

Na deze gezellige dagen samen (dank u!!!), was het natuurlijk weer tijd om afscheid te nemen...
Wanneer papa en co richting Canada vertrokken, ben ik opgereden naar Boston... Daar zouden Nathalie, Stijn & Jochem namelijk enkele uurtjes later landen om dan samen aan onze roadtrip te beginnen. :) Typisch voor mij, was ik weer alle vluchtgegevens vergeten en natuurlijk was het vliegtuig te laat... Net toen ik me een klein beetje vragen begon te stellen, kwamen ze door de gate gewandeld.

Na een nachtje in Boston slapen en bekomen van de vlucht... richting New York City vertrokken!!! De boxen open en "We are going to New York" met een vette bas onder, liet de de New Yorkers weten dat we aangekomen waren! :) Bij aankomst aan ons hotel kwamen we al niet meer bij van het lachen!! Whitehouse Bowery Hotel!! Nathalie en ik gaan inchecken, terwijl de boys op te auto letten (lees: pintjes gaan drinken). Op het eerste zicht allemaal dik in orde... Maar toen we de "kamers" gingen bezichtigen, konden we onze ogen niet geloven!! Allemaal mini - kotjes op een rij… Onze bedden pasten net in de kamer en dan had je nog juist een halve meter om de kamer "binnen te komen". We kwamen niet meer bij van het lachen. Na overleg met de jongens toch maar besloten om hier alvast de eerste nacht te blijven... Grellig, maar wel erg grappig... Er was geen plafond in de kamers, dus je kon alles horen... Nathalie en ik sliepen net naast de douche!! Radio hadden we niet nodig, entertainement genoeg!! Ondanks de “schok”, toch nog 3 nachten hier gebleven... Natuurlijk, gelijk da wij avonturiers zijn ;)

Natuurlijk alle toeristische plekjes opgezocht... Met een toerbus zijn we doorheen het grootste deel van New York getrokken. Dat was een goed idee, want zo konden we ineens veel zien en kregen we uitleg... Met dezelfde bus een nachttoer gedaan, wat natuurlijk een ongelooglijk mooi uitzicht gaf met alle lichtjes. De Empire State building zijn we opgeklommen en over de Brooklyn Bridge hebben we ook een stapje gewaagd, van hierop konden we het vrijheidsbeeld zien... De fiets – taxi die we na een avondje uiteten genomen hebben, was ook een erg leuke ervaring! Onze vriend maar trappen... wij genieten natuurlijk...

Na New York was het tijd om wat geld te gaan verbrassen in Atlantic City... Zeer degelijke kamers deze keer :) Maar redelijk verslavend die slotkassen, hé Nathalie ;) Dus twee avondjes was meer dan voldoende... Allegoe, ni een al te grote schade opgelopen, dus we konden onze trip verderzetten naar Washington DC...

Hier verbleven we in een gezellig hostel in één van de buitenwijken van Washington DC! Enkel de badkamers waren walgelijk… Natuurlijk Het Witte Huis bezocht, het Washington - monument en de grote Abraham Lincoln (beiden te zien in Planet of the apes, volgens Jochem ;) ) Maar verder was er niet veel te beleven in Washington… ’s Avonds hebben we het zelf dan maar gezellig gemaakt met een wijntje in een plaatselijk barretje… De volgende ochtend jammer de ontdekking moeten doen dat ze in mijn auto proberen inbreken hebben… Mijn twee voorste sloten geforceerd, maar gelukkig en raar maar waar zijn de daders er niet in geslaagd om mijn auto open te krijgen… Kleine domper… maar nog steeds met volle goesting richting het zonnige Florida vertrokken…

Na 13 uren rijden, eerder aangekomen dan verwacht, in het zonnige Ormond Beach. (grenst aan Daytona Beach) Na een zeer stevig ontbijt en een korte strandverkenning, ons op een bankje aan het motel genesteld… Na een zonsopgang en enkele kaartspelletjes, konden we gelukkig al in één van onze kamers inchecken… Na een duchtig dutje, de auto uitgeladen enzo… en dan was onze relaxtijd in Florida officieel begonnen… Na enkele dagen werden we vergezeld door enkele vriendekes van Schelle (Smarty, Wouter en Jeroen :) )
Naast héél veel zwemkes doen, in de golven van de oceaan bijna verdrinken, hongerkes verzadigen, zonnebaden( verbranden) en ene gaan drinken in Daytona hebben we ook hier enkele dingen bezocht… In Orlando zijn we een dagje gaan rondhangen met onze exprespas in Universal Studio’s en zijn we gaan zwemmen in Wet & Wild, een supertof waterpretpark! Beiden zeker aan te raden als je ooit eens in Orlande moest verzeilen!
Ook de 4th of July hebben we hier gevierd… Het was leuk, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat Amerikanen toch niet goed weten wat feesten is, zene!! Voor één van de grootste feestdagen van het jaar, was het toch een beetje een teleurstelling… Alloewel, Stijn heeft zijn roeping als linedancer misschien wel gevonden…

Na 9 daagjes lekker ontspannen en samenzijn met mijn vriendjes van thuis, was het weer tijd om afscheid te nemen. Smarty, Jeroen en Wouter reden verder door naar het Zuiden, Nathalie, Stijn, Jochem en ik reden weer terug richting Boston…
Na een lange rit van 30 uur (Héééé Hoooo Let’s goooo!!!) weer aangekomen in het YMCA of Greater Boston… Hier nog twee nachten verbleven en dan splitsten onze wegen weer voor enkele maandjes…

Na 4 uurtjes rijden was ik terug thuis om twee uur later weer aan mijn werkweek te beginnen… :s
Lieverds, bedankt voor de leuke vakantie!!! Ik heb er van genoten!!!!!!

Eens thuisgekomen, was het tijd om mijn laatste week met Ann door te brengen Zij vertrok op het einde van de week terug richting Noorwegen… Geen leuk vooruitzicht, maar we hebben de laatste dagen niet zomaar laten voorbijgaan… Sofie had ook al gedaan met werken… dus het was fijn dat we Ann haar laatste dagen met onze gedrieën (en meerderen) konden vullen… Skowvegas zal niet hetzelfde zijn zonder Ann Sofie is nu aan het rondtrekken met een vriendin uit België… Home alone voor enkele dagen dus… Morgen vertrek ik alweer richting Portland… Van verveling is tot zover dus nog zeker geen sprake! :)

Deze maand staan er enkele veranderingen op het programma: zo vertrek ook Sofie weer naar huis en krijg ik twee nieuwe roommies…

Ik hou jullie op de hoogte!!

Dikke zoen!

• 25 Juli 2008 - 16:56

Nathalie :

Jah, jah dat was men het tripje wel éé!! KVond het een zallege tijd ze sjoeb ( en de boys ook natuurlijk) ! Volgende zomer gaan we nog wat verder é .. kben nu toch al geenen Duts nimeeer...

koesiess

• 27 Juli 2008 - 15:25

Elize (exklasgenoot):

amai faith, wat een avonturen. leuk om op de hoogte te blijven. blij dat het zo goed gaat!!
    ik ben afgestudeerd jaja en begin binnekort ook te werken, maar dan in het belgielandje he...
    als ge tuerg bent moete we nog is afspreke he?!
    take care, kussies, elize xxx

• 29 Juli 2008 - 22:53

Fieken:

Hey Faithie

k Had al veel van je verhalen gehoord, maar nu ik de foto`s zie is t natuurlijk nog wijzer he! k Weet dat we elkaar helemaal ni veel meer zien, maar deze laatste week gaan we er nog lekker van genieten, en nen goede op drinken natuurlijk!!!! Op naar de laatste goede skowvegas avonture!

• 31 Juli 2008 - 17:28

Jochie:

Jaja, feesje ginder ;) Volgende zomer de westkust?

xx
    kus

• 02 Augustus 2008 - 11:09

Marocie:

hey faithy,

leuke foto's ! nice om te zien da ge u goe amuseert meid!

dikke zoenies!

• 22 Augustus 2008 - 13:45

Joyce:

JAAAAAAAAAa,

Ik heb je gevonden.
    Leuk om nog wat meer over je vakantie te lezen, buiten wat je me natuurlijk verteld hebt.

Tot snel, Joyce

• 29 Augustus 2008 - 20:30

Iris:

hela Faith!
    ja we hebben de verhalen over de oostkust al mogen horen, en ook de foto's hebben we niet links laten liggen. af en toe goe gelachen :D

Succes met het werk en de kinderen ginds, en khoop ook dat ge chance hebt met de nieuwe roommies :)

kus!

• 08 September 2008 - 06:35

Mama:

hey muizeke! Hele mooie foto's!! Dat is wel een vakantie om nooit meer te vergeten! Je broertjes vonden je foto met HELLBOY fantastisch!hele dikke knuffel van je mama. love you!!