"Things to do in the U.S.A" deel 2: vrije tijd... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Faith Van Noten - WaarBenJij.nu "Things to do in the U.S.A" deel 2: vrije tijd... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Faith Van Noten - WaarBenJij.nu

"Things to do in the U.S.A" deel 2: vrije tijd...

Door: Faith

Blijf op de hoogte en volg Faith

06 April 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Natuurlijk heb ik naast werkentijd ook nog voldoende vrije tijd…
Dit is dan meteen ook een kleine verantwoording en verontschuldiging waarom het weer een tijd geleden is dat ik nog eens iets op mijn site geschreven heb… ;)

Ondanks het feit dat ik hier in een ongelooflijk boeregat woon, waar er zeker op dit moment met het koude weer, niet heel veel te beleven valt, weet ik hier heel goed mijn vrije tijd op te vullen… Geloof me, mijn vrije dagen vliegen voorbij!!

Hier in Skowhegan zijn er welgeteld 4 plaatsen waar je der al is ene kunt gaan pakken… Natuurlijk hebben we onze verkenningstoer al volbracht en weten ze hier ondertussen ook al wel dat er bende zotte Europeanen een jaartje Maine onveilig komen maken.

Als we een danske willen placeren trekken we meestal naar ‘Rumors’ of ‘Bloomfields’. ‘Rumors’ is de plaatselijke discotheek. Binnenin is het de bedoeling dat je met jezelf danst in een spiegel op zwoele R&B beats. Hoe ze hier als duo met elkaar “dansen”, noemen wij ‘voorspel’ :) Ik bespaar jullie de details. Den dansstijl hier was dus toch een kleine cultuurshock :) en is telkens weer wennen. Ik denk niet dat ik me er ooit aan ga wagen. Maar entertainment en plezier verzekerd gewoon als met het observeren. (ook wel een beetje héél marginaal eigenlijk) :)

Op woensdagavond is het in ‘Bloomfields’ karaoké time! :) Talent dat daar bijeen zit, man man :) Niet echt dus… maar dus alweer sowieso entertainment verzekerd. Tijdens mijn eerste week in the U.S.A. heb ik mij aan een duet gewaagt met één van de vaste gasten. Op het einde van de avond heb ik ze daar ook met mijn beatbox talenten getrakteerd. Jaja, ze hebben het geweten dat er weer een nieuwe lading Europeanen aangekomen was… Tijdens andere weekdagen kan je hier zelf je muziek kiezen via de juxebox. Leuk om in’t laat nog allegauw een dansje te placeren… Schrale, maar wel plezante boel als ge u al een paar keer laten trakteren hebt.

Dan hebben we de 'Southern Tavern', een simpel lokaal barretje, dat eigenlijk niet veel voorstelt. Tijdens onze barjumpingtocht doorheen downtown Skowvegas hebben we ze hier vereert met een bezoekje. Zelfs in het gezelschap van hoog, onverwacht bezoek vanuit België: de heer Stéfan C. himself en twee leuke Mainers die hun horizonten verkend hebben in Antwerpen vorig jaar: Kate en Scott. Ongelooflijk leuk om hen nog eens terug te zien… Ik voelde me precies een beetje thuis…

Mijne grote favoriet op het moment om de avond te starten is de 'Old Mill Pub', een gezellig barretje, waar je keilekker kan eten en op donderdag spelen er live bandjes… Als bonus hebben ze een supertof terras aan het water… wat me nog meer doet uitzien naar het zonnetje!!

Hoe plezant het hier ook kan zijn, natuurlijk mengen we ons niet elk weekend tussen de locals in downtown Skowvegas.
Als we niet in Skowhegan blijven, trekken we meestal naar Waterville, wat een halfuurtje verderop is of naar Portland, wat een dik uur en half rijden is. Beide zijn iets of wat “grotere steden”. Je hebt hier meer keuze uit plaatsen waar je kan binnen stappen tijdens een avondje uit… Ik heb hier sowieso ook al hele leuke tijden beleefd!

Naast een stapje in de wereld Maine zetten, komen we ook geregeld samen in één van de Ilex appartementjes voor een pre, after of homeparty. Belgen, Hollanders, Denen en Noren die samenkloeken… Je kan je wel al inbeelden, dat dat meestal een hele gezellig, luide boel is.Maarja, de fellows zijn dan ook gewoon een leuke bende tesamen! Maakt niet uit waar we zijn. Iedereen zal het altijd geweten hebben! We beginnen ook leuke vrienden te maken daarbuiten, dus we hebben nog niet iedereen afgeschrikt hier in Maine.

Een weetje hier over het uitgaansleven wat voor mij ook een klein cultuurschokje was, is dat ALLES hier STIPT om één uur sluit!! In het begin was ik hier wel geregeld gefrustreerd over. Was ik juist helemaal in de sfeer en dat sluiten ze de boel, ség! Maar allé, dat went wel en meestal vinden we nog wel een leuke bezigheid achteraf…

Naast plaatselijke bars bezoeken, dansjes placeren, een homeparties organiseren heb ik nog leuke dingen gedaan.

Je hebt me al veel horen klagen over de sneeuw die maar blijft vallen :s Maar natuurlijk bieden deze witte vlokken ook leuke activiteiten. Zo ben ik al eens gaan Tubingen. In iets dat lijkt om een grote zwemband glijdt je dan van een berg. Sneeuwpret a – volonté, zene :) Een tijdje geleden ben ik met een snowmobile gaan rijden!! Vroem! Vroem! Cool, zene :) In het begin heel voorzichtig in rondjes rijden, maar na een halfuurtje, lekker stoer racen over het hele domein… Maine staat ook erg bekend om zijn skie- en snowboardfaciliteiten. Ik heb me er zelf nog niet aan durven wagen, omdat ik er niet voor verzekerd ben en ik nog maar één keer gesnowboard heb. Maar andere Fellows trekken regelmatig de bergen in…

Met Pasen hebben we een winterBBQ gehouden. Ongelooflijk koud! Maar wel héél lekkerrrr… :) Bij Ann, die in Noorwegen woont, is het de gewoonte dat ze met Pasen de bergen intrekken en in de sneeuw een pintje drinken en BBQen. Wij dachten dat het wel leuk was om die traditie hier voor te zetten. Sneeuw genoeg en de BBQ en de pintjes waren snel genoeg voorzien.

Ik ben op het moment nog maar één keer buiten de staat Maine gereisd. Nieuwjaar heb ik namelijk in New York City gevierd! :) Sowieso een grave stad, waar ik zeker nog eens aan paar dagen wil spenderen. Ik heb er niet echt dingen kunnen gaan bezichtigen, wegens de korte tijd die ik er was. Ik heb er eigenlijk langer of gereden dan dat ik er echt geweest ben. Maar soit Nieuwjaar 2008 heb ik dus wel degelijk in New York gevierd. Zal ik maar ineens zeggen dat ik er met grote verwachtingen naartoe trok en best erg teleurgesteld was. Stel je dit voor: New York City, de city that never sleeps… Het nieuwe jaar is juist begonnen. Een grote groep Ilex Fellows en ongelooflijk veel ander volk present in Central Park, helemaal klaar om het nieuwe jaar met veel plezier te beginnen. Opeens: 1.06uur… beginnen ze daar alles op te ruimen,ség!! Ik kon mijn ogen en oren niet geloven. Zelfs in de Rupelstreek begint het dan pas!! Natuurlijk tijdens onze wandeltocht naar het centrum, verloren gelopen in het park :s Na deze hééééééééééééle lange wandeltocht, was het voor toch al bijna genoeg geweest, zene!

Nu weten kunnen jullie je een beetje voorstellen hoe ik mijne vrije tijd hier opvul… Zoals je kan lezen… ik heb me hier alleszins nog niet verveeld!!! Maar waar je ook bent, het is natuurlijk wat ge der zelf van maakt, hé… Ik heb hier al veel leuke mensen leren kennen en de fellows vormen een toffe bende, maar ik denk toch ook regelmatig aan jullie tijdens al de leuke dingen die ik hier doe…

Er staan nog veel leuke tripjes op de planning de komende maanden... ik hou jullie zeker op de hoogte!



  • 07 April 2008 - 08:54

    Marocie:

    hey seutjeuh!

    Nice nice, zijn er dan geen andere clubs die open zijn tot 5h ofzo? Ik dacht dat de clubs voor minderjarigen om 1h sluiten. Wat een frustratie meid! Zelfs hier in Algerije kan je uitgaan tot vroeg in de morgend :) (heb me ondertussen gewaagd aan the nightlife hier in Algiers en ik moet je zeggen dat het GEEN teleurstelling is geweest.)

    Zeg en euhm je plaats maar weinig foto's zie ik... en vergeet niet op mijn weblog af en toe een kijkje te nemen hé bitch'ke.

    Ik heb je misschien deze zomer groot nieuws te vertellen... :)

    Alé dikke zoenies :) vanwege tha one and only Nora M.

  • 07 April 2008 - 08:57

    Marocie Again:

    zeg volgens mij heb je twee maal dezelfde video geplaatst? En by the way how's tha food? Ik eet hier bijna altijd buiten, omdat ik geen tijd heb om inkopen te doen :) (zwak excuus i know) en tijdens het weekend ben ik meestal buiten Algiers....

    kga je laten, sebiet heb je enkel reacties van mij :)

  • 07 April 2008 - 15:05

    Ite:

    Jooow!

    Jawadde. Ge hebt er precies den tijd van uw leven. Veel leuker alleszins dan de alledaagse sleur hier in Belgie (idd, nog maar twee maanden terug en ik begin al te zagen en uit te kijken naar een volgend avontuur).
    Spijtig dat New York een teleurstelling was. Ik zou er ook superveel van verwachten. Maar ja, misschien maakt je volgende tripje naar NYC terug wat goed.

    Party on baby!

  • 07 April 2008 - 16:53

    Tamara:

    Hey Faith
    Enorm leuke foto's. Het begint serieus te kriebelen nu, kan helemaal niet meer wachten! 'k zie jullie waarschijnlijk in augustus ;-) als alles goed gaat (heb 14 april mijn gesprek), kom ik naar de States met de augustusgroep

    Tot dan

    Tamara
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Faith

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 17823

Voorgaande reizen:

30 November 2008 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: