Zon... ZoN... ZON... zOn... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Faith Van Noten - WaarBenJij.nu Zon... ZoN... ZON... zOn... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Faith Van Noten - WaarBenJij.nu

Zon... ZoN... ZON... zOn...

Door: Faith

Blijf op de hoogte en volg Faith

18 Juni 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ondertussen zijn we weeral 2 maandjes verder… hoogtijd dus om jullie nog eens een update te geven.

De sneeuw is inmiddels helemaal verdwenen en vervangen door een ongelooflijk mooie groene natuur! Het zonnetje is het meeste van de tijd aanwezig, weliswaar af en toe onderbroken door enkele zware regenbuien… Maar de koude is alleszins helemaal verdwenen, dus ik heb zeker niet meer te klagen over het weer.

Al een half jaar langs is Amerika mijn thuis ondertussen… Wat vliegt de tijd! Ondanks het toch wel moeilijke begin, kan ik nu alleen maar positief terugdenken op mijn verblijf tot nu toe! Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad! Ik heb hier al zoveel ongelooflijk mooie dingen meegemaakt en interessante mensen leren kennen… Ik zal in ieder geval weer een beetje rijker naar België weerkeren!

Ook deze maanden heb ik weer een heleboel leuke dingen gedaan. Hieronder enkele toppers :)

Natuurlijk zijn er de wekelijkse uitjes in Downtown Skowvegas die altijd geslaagd zijn. Iedereen kent de buitenlanders van North Avenue ondertussen. Maar we zijn geliefd, zene! :) We hebben hier al menig interessant volk leren kennen. Elke week weer een avontuur met wilde verhalen :)

Mei is mijn Birthdaymaand! Natuurlijk is ook deze niet onopgemerkt voorbij gegaan! Het weekend vooraf zijn we Portland City ingetrokken! Het was ook Bjorn zijn verjaardag die week, de ideale moment dus om alle Ilex fellows nog eens op te trommelen. Dikke feest verzekerd!!! Op mijn verjaardag zelf moest ik werken, maar mijn lieve collega’s hadden me nadat alle kinderen in bed lagen verrast met een lekker Amerikaanse cake! Toen ik thuiskwam, zaten Ann, Sofie & Eric me op te wachten met kadootjes. Ze hadden een verjaardagszetel versierd, ballonnen opgehangen en een lekker hapje en wijntje voorzien!! Mijn schattige roommates toch… Ook dank u aan mijn lieve vrienden en familie thuis! Het is keifijn dat jullie een efforeke gedaan hebben om me te verrassen op mijn verjaardag! De postpakketjes en kaartjes waren enorm geapprecieerd! Dit was zeker een verjaardag om met héél veel plezier aan terug te denken!

Verder hebben we ook het genoegen gehad om een Amerikaanse trouw mee te maken. Bobby, een collega van ons stapte in het huwelijksbootje en had ons uitgenodigd op deze speciale dag. Natuurlijk zijn we hierop ingegaan. De plechtigheid vond plaats in het park en was erg mooi. Het feest nadien stelde op zich niet veel voor en was erg vroeg gedaan. Alles bijeen heeft een vijftal uurtjes geduurd. Natuurlijk hadden we helemaal nog geen zin om naar huis te gaan, dus zijn we met een deel van de gasten, Downtown Skowhegan ingetrokken!! Afterparty verzekert! :)

Begin mei studeerde Kate studeerde af, dus haar graduation konden we niet missen nu we in Amerika waren en dit konden meemaken! Leuk om zo’n plechtigheid gezien te hebben. Ze dragen hier echt allemaal zo’n vierkant hoedje :) Maar ze smijten dat niet in de lucht, zoals in de films :) Daarvoor is dat hele uniform een beetje te duur, heb ik me zo laten vertellen… Die dag hebben we ons ook laten vervoeren door zo’n gele Amerikaanse schoolbus die als pendelbus fungeerde tussen de autoparking en het gebouw waar de graduation plaatsvond. Ann & ik vonden dit best grappig. Ik heb die dag ook Stéfan nog eens gezien, die op bezoek was bij Kate. Erg leuk om hen beiden nog eens terug te zien. Nadien nog eens goed gaan shoppen in Bangor Shoppingmal :) Dus zeker een geslaagd dagtripje!

Met het mooie weer is het ook zalig om je vrije dagen aan een meer door te brengen. Mijn favoriet is, Houston Brooke Falls, een prachtig plekje een halfuurtje hiervandaan. Ann & ik hebben ons onder de watervallen gewaagd. Nadien hebben we ons een hele namiddag aan het meer gesetteld… Lekker relaxen…

Op het werk heb ik samen met een collega een internationale dag georganiseerd tijdens scouts. Een erg geslaagde dag waar ik trots op terugkijk. We hebben doorheen 6 landen ‘gereisd’. Voor elk land hebben we aan maaltijd gemaakt en een activiteit gedaan. De kinderen waren erg enthousiast. Ik heb voor alle kinderen een kaftje samengesteld met achtergrondinformatie van elk land, de recepten en de activiteiten. Ik heb ze ook een CD met Belgische kinderliedjes gemaakt. K3 , Kabouter Plop en Xink! zijn de favorieten en klinken meermaals per dag uit de kinderen hun stereo’s!!! Sommige kinderen kunnen ook al aardig wat woordjes Vlaams :)

Nog één dagje werken morgen en ik heb drie weken vakantie! :) Natuurlijk is deze tot op de minuut ingevuld… Maar wel met allemaal leuke dingen! Van vrijdag op zaterdag ga ik kamperen met Sofie,Ann, enkele Ilex fellows en twee collega’s. Zaterdag gaan we whitewaterraften! Spannend! Dezelfde avond waarschijnlijk zal ik mijn papa, Suzy & Phil in Skowhegan treffen, die daar hopelijk heelhuids aangekomen zullen zijn! Met hen zal ik twee daagjes Maine verkennen. Dinsdag vertrek ik richting Boston om Nathalie, Stijn & Jochem op te pikken. Daar starten we onze roadtrip die zal eindigen in Daytona Beach, Florida. Ginder zullen Smarty, Jeroen & Wouter ons vergezellen!! :) Een dikke glimlach op mijn gezicht als ik hier aan denk, zene!! Zoals jullie kunnen lezen, ik heb goeie vooruitzichten !!!! Sowieso dat ik erg ga genieten van mijn vakantie … Ik laat jullie zeker een verhaaltje en foto’s na wanneer ik terug ben…

  • 18 Juni 2008 - 14:11

    Nienke:

    Leuk verhaal en leuke foto's, Faith!! Groetjes uit Connecticut!!

  • 18 Juni 2008 - 14:47

    Fieke:

    Als je trouwe roommie moet ik toch je site wel wat volgen he, vooral als je er nog eens iets opschrijft, ik vind het geweldig dat je hier je plekje gevonden hebt en zoveel avonturen beleeft, schatteke, k ga je missen als je op je reisje van drie weken vertrekt!

    xxx

  • 18 Juni 2008 - 14:55

    Nathalie:

    Nog 6 dagen en we zijn daar éé!! Woehoeeww, chance dat de zon al schijnt .... tot volgende week é sjoeb!!

    Dikke zoeenn


  • 19 Juni 2008 - 05:50

    Femke:

    Leuk verhaal, mooi stukje natuur hebben jullie ontdekt.
    Geniet van je vakantie!!

  • 19 Juni 2008 - 16:19

    Mama:

    hey miekemuis,niet slecht zeg zo'n watervalletje in je tuin.Maak er maar een hele leuke vakantie van met je papa en met je vrienden natuurlijk. Ik kijk al uit naar de foto's en een full report over jullie belevenissen. een hele hele dikke knuffel en een dikke zoen van je mama en je broertjes. En van Wilfred ook :)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 Juni 2008 - 09:05

    Katrien Van Frituur :

    je mama had me nieuwsgierig gemaakt,toffe foto's,leuke berichten!doe zo voort.

  • 22 Juni 2008 - 18:29

    Jonas:

    Veel plezier met je vakantie!

  • 26 Juni 2008 - 20:57

    Ite:

    Happy too late birthday Faithie!!
    Die graduation ziet er idd op en top Amerikaans-zoals-in-de-films uit.
    En het meer en de watervallen zien er ook super uit.
    By the way, ik ga in september naar New York. Any chance dat we daar kunnen afspreken??

    Geniet van je vakantie!

    *zoen*

    ps: In India waren de kids ook helemaal weg van Laïs en zeker het volksdansje dat we er dan bijleerden. Mss een leuk ideetje om te doen?

  • 27 Juni 2008 - 20:09

    Marocie:

    hey meid,

    de foto's zien er super nice uit en ge ziet da ge u kei hard amuseert and that's important :)

    kzen ondertussen al trg van de vrijdag en gebt gelijk tijd vliegt écht wél. dus geniet zeker van elk moment dat je daar nog resteert, voor dat je het weet ben je al trg :)

    dikke zoenies !!!

  • 02 Juli 2008 - 09:58

    Isi:

    Hey faith,
    Super fijn om die verhalen mee te lezen... (En jaloers te worden!)

    Amuseer je daar nog maar superhard!
    En PS, roddel van het vroeger Duffel: Jessica is zwanger (of al bevallen!) en Anja is ook zwanger! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Faith

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 17820

Voorgaande reizen:

30 November 2008 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: